HTML

Marketing terv

2011.11.27. 15:15 marketingterv

 Induló vállalkozások esetén mindig farkasszemet kell, nézzünk a nagyon nagy mértékű kockázati tényezővel ami könnyen tönkre is teheti a vállalkozást. Ennek kiküszöbölésére szokták elkészíteni a marketing terv nevű dokumentumot mely, ha alaposan el van készítve, akkor magában hordozhatja a siker kulcsát. Marketing terv készítése esetén minden apró részletre oda kell figy

elni, és a beleírt dolgokat megalapozni, mert itt nem lehet levegőbe beszélni, a cég jövő

je múlhat rajta. Ha a marketing terv jól elő van készítve és a legapróbb részletekig ki van dolgozva, akkor nagyon nagy nyereségre is szert tehetünk. Persze ott van a másik oldala is miszerint hiába jó minden, valami nem várt tényező romba döntheti az egészet. A bukás nem feltétlenül a marketing terv hibájára, vagy hiányosságára utal, lehet, hogy csak az alkalmazása volt rosszul ütemezve és rosszul kivitelezve. A kisebb mértékű, induló vállalkozásoknak a kezdeti időszak nagyon nehéz, ők egy rosszul ütemezett, vagy rosszul kivitelezett marketing stratégiába könnyen teljesen belebukhatnak, hiszen kevés a fel

használható tőke, és nem biztos, hogy marad elég pénzük az újrakezdéshez. Bonyolult művelet a marketing terv előkészítése aprólékos munkát igényel, ami sok időt felemészthet, és ha valamiből, akkor abból kevés van induló vállalkozások esetén főleg.

 

Marketing terv részleteiben

A pénz az amire alapozni tudunk és a marketing terv alapját is képezi. Minden amit beleírunk, annak ott kell legyen az alapja a pénzmagba és fontos hogy azt a határt ne lépjük túl hiszen akkor könnyen belebukhatunk befektetésükbe.

A pénzügyi terv és a marketing terv összehangolása tehát elengedhetetlen. Sok költség van ilyenkor a vállalkozás indulásánál, de a marketing tervel nem érdemes spórolni, mert ebben lehet a cég sikerének kulcsa. Ezért is fontos az hogy a pénzmag jól legyen elosztva arányiban. Nyilvánvaló, hogy a különböző részlegek között nem egyenlően kell megosztani a tőkét, hanem a fontossággal, a hangsúllyal arányosan. Mondhatnánk, hogy az induló vállalkozás alapkeretét a marketing terv, a pénzügyi terv és az időgazdálkodás alkotja, ezeknek összehangoltan kell működniük, mert, ha az egyiknél hiány lép fel, az könnyen magával ránthatja a többit is. Persze jobb helyzetben vannak a nagyobb vállalatok hiszen nekik a tőke megengedi azt hogy a marketing terv készítésére külön részleget, egy speciális osztályt hozzanak létre a vállalaton belül. Kisebb vállalkozások esetén erre  nincs lehetőség, miattuk léteznek a kkv tanácsadással foglalkozó cégek akik áraikat is úgy szabták meg hogy a szolgáltatásuk elérhető legyen kis vállalkozások számára is.

Fontos a marketing terv tagoltsága, az hogy az idő jól legyen elosztva illetve a pénz eloszlása is megfelelő legyen. A célközönség kijelölése majd elcsábítása még az igazán nehéz feladat ezért fel kell mérni hogy mi az amire igazán szüksége van a népnek és azt elhozni nekik.

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: marketing tanácsadás kkv terv készítése

A bejegyzés trackback címe:

https://kkv-marketingterv.blog.hu/api/trackback/id/tr163415336

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása